تظاهرات صهیونیست های افراطی علیه بررسی لغو معافیت آنها از سربازی در دادگاه عالی + فیلم گالانت: هرگز حکومت حماس در نوار غزه را نمی‌پذیریم چند عملیات‌ گردان‌های قسام در دویست و چهلمین روز جنگ غزه (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) شرط مصر برای بازگشایی گذرگاه رفح تلفات جدید ارتش رژیم صهیونیستی در غزه رییس کل دادگستری خراسان رضوی: سلامت انتخابات و جلب مشارکت اولویت است اصلاحیه قانون انتخابات ریاست جمهوری برای اجرا ابلاغ شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) حزب‌الله جولان اشغالی را به آتش کشید نماینده روسیه: صدور قطعنامه ضدایرانی در شورای حکام فقط شرایط را بدتر می‌کند تیراندازی در آمریکا یک کشته و ۲۶ زخمی برجای گذاشت آمادگی کامل مشهد و خراسان رضوی برای برگزاری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری سخنگوی ستاد انتخابات: امروز ۳۷ نفر به ستاد انتخابات مراجعه کردند (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) یک دیپلمات انگلیسی از نقش ویرانگر غرب در بی‌ثباتی سیاسی افغانستان و منطقه پرده برداشت حملات موشکی سنگین مقاومت لبنان به شهرک‌های صهیونیستی وزیر فرهنگ لبنان برای عرض تسلیت به منزل شهید امیرعبداللهیان رفت جلسه ستاد پیشگیری و برخورد با جرایم و تخلفات انتخاباتی خراسان رضوی برگزار شد پخش زنده سخنرانی مقام معظم رهبری در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه (۱۳ خرداد) ادعای نماینده مجلس: جزئیات خرید سربازی به‌زودی اعلام می‌شود
سرخط خبرها

سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم

  • کد خبر: ۲۲۷۷۷۴
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
سازمان ملل: شاهد کاهش حملات در دریای سرخ هستیم
فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن گفت: ما شاهد کاهش حملات به کشتی های تجاری و نظامی در دریای سرخ، خلیج فارس، عدن و اقیانوس هند، و همچنین کاهش تعداد حملات هوایی آمریکا و انگلیس علیه اهداف مستقر در یمن بوده ایم‌ اما خصومت ها ادامه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، هانس گراندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در عین حال گفت: اعلامیه‌های انصارالله برای گسترش دامنه حملات یک تحریک نگران کننده است. در شرایط منطقه‌ای که همچنان توانایی ما برای دستیابی به پیشرفت در یمن را پیچیده می‌کند، من درخواست دبیر کل سازمان ملل متحد برای آتش بس در غزه را تکرار می‌کنم و از همه می‌خواهم تنش در دریای سرخ و مجاورت آن را کاهش دهند.

گراندبرگ ادامه داد: در داخل یمن، وضعیت امنیتی در خط مقدم در ماه گذشته مهار شده است با این حال، من نگران ادامه فعالیت نظامی در قالب گلوله باران، شلیک تک تیرانداز، درگیری متناوب، حملات پهپادی و حرکت نیرو‌ها در الضاله، حدیده، لحج، مأرب، سعده، شبوه و تعز هستم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اضافه کرد: در ۲۷ آوریل دو زن و سه دختر به طرز غم انگیزی در استان تعز بر اثر حمله پهپاد هنگام جمع آوری آب در نزدیکی خانه خود کشته شدند. این نشان دهنده خطرات جدی برای غیرنظامیان در وضعیت حل نشده فعلی است.

این مقام سازمان ملل گفت:من نگران تهدیدات طرفین برای بازگشت به جنگ، از جمله سخنان انصارالله و اقدامات در رابطه با مأرب هستم. خشونت بیشتر این درگیری را حل نخواهد کرد برعکس، تنها رنج کنونی را تشدید می‌کند و خطر نابودی فرصت‌ها برای حل و فصل سیاسی را افزایش می‌دهد.

فرستاده ویژه سازمان ملل تاکید کرد: مجددا از طرفین می‌خواهم که حداکثر خویشتنداری را دو طرف اعمال کنند.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->